Ident. | Authors (with country if any) | Title |
---|
000000 |
Philippe Lalitte [France] | La performance scénique de Psappha de Xenakis : aspects gestuels, sonores et musicaux |
000001 |
Pierluigi Basso Fossali [France] | Le geste et sa niche |
000002 |
Miguel Almiron [France] ; Azadeh Nilchiani | Digital Body Living Beside Screen |
000003 |
Maria Chatzidaki ; Eduardo Mateos Diaz ; Fernando Leal-Calderon [France] ; Aristotelis Xenakis ; Frédéric Carrière [France] | Water-in-Oil microemulsions versus emulsions as carriers of hydroxytyrosol: an in vitro gastrointestinal lipolysis study using the pHstat technique |
000004 |
Makis Solomos [France] | Three components of Xenakis’ universe |
000005 |
Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France] | Iannis Xenakis face à la contrainte des commandes |
000006 |
Stefano Tennina [Portugal] ; D. Xenakis ; M. Boschi ; Marco Di Renzo [France] ; Fabio Graziosi [Italie] ; Christos Verikoukis [Espagne] | A Modular and Flexible Network Architecture for Smart Grids |
000007 |
Makis Solomos [France] | The Complexity of Xenakis’s Notion of Space |
000008 |
Makis Solomos [France] | Da música ao som, a emergência do som na música dos séculos XX e XXI – uma pequena introdução |
000009 |
Mikhail Malt [France] | Une proposition pour l’analyse des musiques électroacoustiques de Xenakis à partir de l’utilisation de descripteurs audio |
000010 |
Makis Solomos [France] | Modèles du souffle dans la musique d'aujourd'hui |
000011 |
Makis Solomos [France] | L'équilibre fragile de Pour la Paix |
000012 |
Makis Solomos [France] | Iannis Xenakis. The electroacoustic music |
000013 |
Maud Pouradier [France] | La présence de la totalité. Sur quelques figures d'art total. |
000014 |
Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France] | Metastasis, ‘opus 1’ de Xenakis : entre construction autohistoriographique, mythe et realites de la reception dans l’Europe musicale de l’apres-guerre |
000015 |
Makis Solomos [France] | Xenakis's Philosophy of Technology Through Some Interviews |
000016 |
Argyro Kalaitzaki [Grèce] ; Melanie Emo [France] ; Marie José Stebe [France] ; Aristotelis Xenakis [Grèce] ; Vassiliki Papadimitriou [Grèce] | Biocompatible nanodispersions as delivery systems of food additives: A structural study |
000017 |
Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France] | L’archéologie d’un œuvre : analyse et présentation des carnets de jeunesse de Xenakis |
000018 |
Sappho Xenakis [France] | Criminalité organisée et corruption des institutions publiques au Royaume-Uni : conséquences sur les politiques et les pratiques |
000019 |
Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France] | Archéologie d’un œuvre : analyse et présentation des carnets de jeunesse de Xenakis |
000020 |
Sappho Xenakis [France] ; Leonidas K. Cheliotis [Royaume-Uni] | Spaces of Contestation : Challenges, Actors and Expertise in the Management of Urban Security in Greece |
000021 |
Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France] | The Messiaen-Xenakis Conjunction |
000022 |
Moreno Andreatta [France] | Musique algorithmique |
000023 |
Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France] | Le regard de Xenakis sur Debussy |
000024 |
Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France] | La fin d’œuvre chez Xenakis : enjeux narratifs |
000025 |
Anne-Sylvie Barthel-Calvet [France] | La fin d’œuvre chez Xenakis : enjeux narratifs |
000026 |
Makis Solomos [France] | IANNIS XENAKIS TROIS COMPOSANTES DE L'UNIVERS XENAKIEN |
000027 |
Benoît Gibson [Portugal] ; Makis Solomos [France] | Research on the First Musique Concrète: The Case of Xenakis's First Electroacoustic Pieces |
000028 |
Sappho Xenakis [France] | Organised Crime and the Corruption of Public Instiutions in the United Kigdom : Implications for Policy and Practice |
000029 |
Marie-Pascale Corcuff [France] | Modularity and Proportions in Architecture and their Relevance to a Generative Approach to Architectural Design |
000030 |
Marie-Pascale Corcuff [France] | Modularity and Proportions in Architecture and their Relevance to a Generative Approach to Architectural Design |
000031 |
Makis Solomos [France] | Notes sur la musique mixte de Xenakis |
000032 |
Jacques Bouët [France] ; Makis Solomos [France] | Musique et globalisation: musicologie-ethnomusicologie |
000033 |
Makis Solomos [France] | Deux visions de la " vie intérieure du son " : Scelsi et Xenakis |
000034 |
Sappho Xenakis [France] ; L. K. Cheliotis [Royaume-Uni] | The Politics of Crime and the Financial Crisis in Greece |
000035 |
Sappho Xenakis [France] ; L. K. Cheliotis | The Politics of Crime and the Financial Crisis in Greece |
000036 |
Frédérick Duhautpas [France] ; Renaud Meric [France] ; Makis Solomos [France] | Expressiveness and Meaning in the Electroacoustic Music of Iannis Xenakis. The case of La Légende d'Eer |
000037 |
Benny Sluchin [France] ; Mikhail Malt [France] | A COMPUTER AIDED INTERPRETATION INTERFACE FOR JOHN CAGE'S NUMBER PIECE TWO |
000038 |
Peter Sinclair [France, Niger] | Sonification: what where how why artistic practice relating sonification to environments |
000039 |
Nicolas Bouleau [France] | Daring the Abstract in Art |
000040 |
Arnaud Hollard [France] | La multiplicité des échelles de la création xenakienne |
000041 |
Benny Sluchin [France] ; Mikhail Malt [France] | INTERPRETATION AND COMPUTER ASSISTANCE IN JOHN CAGE'S CONCERT FOR PIANO AND ORCHESTRA (1957-58) |
000042 |
Isabelle Gruais [France] | Modelling of sonic textures by homogenization |
000043 |
Philippe Codognet [Japon] ; Olivier Pasquet [France] | Ambient sound spaces |
000044 |
Makis Solomos [France] | La musique comme énergie |
000045 |
Makis Solomos [France] | La génération de 1925 : de la révolution musicale à la révolution politique |
000046 |
Makis Solomos [France] | Pour une approche analytique des phénomènes musicaux énergétiques |
000047 |
Mikhail Malt [France] | La composition assistée par ordinateur, modèles et calcul, quelques éléments de réflexion |
000048 |
Makis Solomos [France] | Les « opérations mentales de la composition » (Xenakis) |
000049 |
Makis Solomos [France] | Iannis Xenakis. To syban enos idiotypou dimiourgou |
000050 |
Makis Solomos [France] | Xenakis, du Japon à l'Afrique |
000051 |
Makis Solomos [France] | Notes sur les relations musicales entre Xenakis et Messiaen |
000052 |
Makis Solomos [France] | Notes sur la polysémie de la notion d'espace musical |
000053 |
Makis Solomos [France] | Notes sur Elisabeth Chojnacka et les œuvres pour clavecin de Xenakis |
000054 |
Makis Solomos [France] | Iannis Xenakis. Parcours de l'œuvre |
000055 |
Daniel Siret [France] ; Amina Harzallah [France] | Architecture et contrôle de l'ensoleillement |
000056 |
Thomas Noll [France] ; Moreno Andreatta [France] ; Carlos Agon [France] | Computer-Aided Transformational Analysis with Tone Sieves |
000057 |
Jean-Paul Wetzel [France] ; Salim Belblidia [France] ; Jean-Claude Bignon [France] | A Proposal for Morphological Operators to Assist Architectural Design |
000058 |
Makis Solomos [France] | The granular connection (Xenakis, Vaggione, Di Scipio...) |
000059 |
Makis Solomos [France] | Xenakis-Varèse et la question de la filiation |
000060 |
Makis Solomos [France] ; Peter Hoffmann ; Thomas Schlee | Xenakis et Messiaen |
000061 |
Makis Solomos [France] | Le Diatope et La Légende d'Eer de Iannis Xenakis |
000062 |
Makis Solomos [France] | Orient-Occident. From the film version to the concert version |
000063 |
Moreno Andreatta [France] ; Carlos Agon [France] | Algebraic Models in Music Theory, Analysis and Compositio: Towards a Formalized Computational Musicology |
000064 |
Pierre Couprie [France] | Une analyse détaillée de Bohor (1962) |
000065 |
Stephan Schaub [France] | Akrata, for 16 winds by Iannis Xenakis: Analysis |
000066 |
Cécile Ladjali [France] | 'Varius multiplex multiformis': Impressions of Federico Fellini's Satyricon |
000070 |
Makis Solomos [France] | Cellular automata in Xenakis's music. Theory and Practice |
000071 |
Moreno Andreatta [France] ; Carlos Agon [France] | Combining audio and symbolic representation in OpenMusic visual programming language : a multimedia model of Iannis Xenakis’ Nomos Alpha |
000072 |
Moreno Andreatta [France] | A computer-aided exploration of the transformational process Xenakis’Nomos Alpha |
000073 |
Carlos Agon [France] ; Moreno Andreatta [France] ; Gérard Assayag [France] ; Stephan Schaub [France] | Formal Aspects of Iannis Xenakis' "Symbolic Music": A Computer-Aided Exploration of Compositional Processes |
000074 |
Makis Solomos [France] | Xenakis' Thought through his Writings |
000075 |
Julien Michel [France] | A Point Process Approach to Filtered Processes |
000076 |
Makis Solomos [France] | Psappha, Rebonds, Okho |
000077 |
Makis Solomos [France] | XENAKIS ET LA NATURE ? ENTRE LES MATHÉMATIQUES ET LES SCIENCES DE LA NATURE |
000078 |
Makis Solomos [France] | XENAKIS AS A SOUND SCULPTOR |
000079 |
Moreno Andreatta [France] | Méthodes algébriques dans la musique et la musicologie du XXème siècle : aspects théoriques, analytiques et compositionnels |
000080 |
Carlos Agon [France] ; Moreno Andreatta [France] ; Gérard Assayag [France] ; Stephan Schaub [France] | Formal aspects of Iannis Xenakis' Symbolic Music: a computer-aided exploration of some compositional processes |
000081 |
Jean Maruani [France] ; Roland Lefebvre [France] ; Marja Rantanen [France] | Science and Music: From the Music of the Depths to the Music of the Spheres |
000082 |
Hans-Ulrich Obrist ; Vivian Rehberg [France] ; Stefano Boeri [Italie] | Moving Interventions: Curating at Large |
000083 |
Makis Solomos [France] | Pour une filiation Xenakis-Grisey ? |
000084 |
Martin Laliberté [France] | Les "superordres" une nouvelle métaphore musicale ? |
000085 |
Makis Solomos [France] | La métaphore lumineuse. Xenakis-Grisey |
000086 |
Makis Solomos [France] | DE L'APOLLINIEN ET DU DIONYSIAQUE DANS LES ECRITS DE XENAKIS |
000087 |
Caroline Delume ; Makis Solomos [France] | DE LA FLUIDITE DU MATERIAU SONORE DANS LA MUSIQUE DE PASCALE CRITON |
000088 |
Makis Solomos [France] | Xenakis's Early Works: From " Bartókian Project " to "Abstraction" |
000089 |
Athanase Papadopoulos [France] | Mathematics and music theory: From pythagoras to rameau |
000090 |
Makis Solomos [France] | Les Anastenaria de Xenakis. Une rupture paradigmatique |
000091 |
Makis Solomos [France] | D'UN XENAKIS A L'AUTRE. SUR ERIDANOS, SYNAPHAÏ, HOROS ET KYANIA Makis Solomos notice du CD |
000092 |
Makis Solomos [France] | The unity of Xenakis’ instrumental and electroacoustic music. The case of “brownian movements” |
000093 |
Stephen Mcadams [France] ; Daniel Matzkin [France] | Similarity, Invariance, and Musical Variation |
000094 |
Makis Solomos [France] | Sculpter le son |
000095 |
Makis Solomos [France] | PERSEPHASSA DE I. XENAKIS: DURÉE, GESTE ET RYTHME |
000096 |
Makis Solomos [France] | NOTES SUR LES DERNIÈRES ŒUVRES DE XENAKIS |
000097 |
Makis Solomos [France] | DU PROJET BARTÓKIEN AU SON. L'ÉVOLUTION DU JEUNE XENAKIS |
000098 |
François Nicolas [France] | Book Review: Fractals in Music. Introductory Mathematics for Musical Analysis |
000099 |
Makis Solomos [France] | Die neuesten Entwicklungen der zeitgenössischen Musik in Frankreich |
000100 |
Jean-Marie Lehn [France] | Dynamic Combinatorial Chemistry and Virtual Combinatorial Libraries |
000101 |
Moreno Andreatta [France] | Logica simbolica, teoria dei gruppi e crivelli musicali nel pensiero di Iannis Xenakis : un punto di vista (2e partie) |
000102 |
Moreno Andreatta [France] | Logica simbolica, teoria dei gruppi e crivelli musicali nel pensiero di Iannis Xenakis : un punto di vista (1ère partie) |
000103 |
Makis Solomos [France] | LES ÉCARTS ENTRE ESQUISSES PRÉ-COMPOSITIONNELLES ET OEUVRE : LES CRIBLES DE NOMOS ALPHA (XENAKIS) |
000104 |
Jean-Louis Chermant [France] ; Jean Serra [France] | Automatic Image Analysis Today |
000105 |
Makis Solomos [France] | Iannis Xenakis |
000106 |
Makis Solomos [France] | LES TROIS SONORITES XENAKIENNES Makis (Gérassimos) Solomos |
000107 |
Makis Solomos [France] | LE SILENCE CHEZ BOULEZ ET XENAKIS DANS LES ANNÉES 1950-60 |
000108 |
J.-C. Risset [France] | The Computer, Music, and Sound Models |
000109 |
J.-C. Risset [France] | The Computer, Music, and Sound Models |
000110 |
Christophe Parmentier [France] | How to make the best use of limited computer resources in French primary schools |
000111 |
Sydney Leach ; Giuseppe G. Englert [France] | The photoelectron spectrum of phosphabenzene, and matching model calculations, transcribed into music |
000112 |
J. C. Risset [France] | Stochastic processes in music and art |
000113 |
G. Boisard [France] | Re´pertoire des publications pee´riodiques et de se´rie de l'administration Franccedil |
000114 |
R. Daudel [France] | Conclusion |